Tilbage.

   Vespa Zip

 

ZIP.jpg (13503 bytes)  

Model: Zip
Type: SS1T
Godkendelse nr: 7305
Stelnummer placering: Under trinbræt på bagstel traver
Længde max: 1610 mm
Bredde max 640 mm
Sædehøjde: 780 mm
Aksel afstand: 1800 mm
Vægt: 70 kg
Total vægt max: 200 kg
Type: 2-taks, med membran indsugning
Cylinder: Støbejern ø 40,00 mm blæsekølet
Slagvolumen: 49 ccm
Boring/slangelængde: ø 40,00 mm x 39,3 mm
Kompressions forhold: 10,9:1
Start mulighed: El-start og kickstart
Ydelse: 3,9 HK ved 6700 omdrejninger/minut
Oliemængde: 0,085 liter
Karburator: Dellorto PHVA 12, lysning 12,5 x 11 mm
Tomgang hastighed:
Type: CDI elektrisk
Tændrør: NGK B9ES
Elektrode afstand: 0,5 - 0,6 mm
Benzintank: 4 liter
Olietank: 1,15 liter
Bremser foran: Tromle ø 103 x 20 mm
Bremser bagpå: Tromle ø 100 x 20 mm
Hjul type: Aluminium støbte
Dæk størrelse foran: 90/90 x 10
Dæk tryk, foran: 1,2 bar
Dæk størresle bagpå: 90/90 x 10
Dæk tryk, bagpå: 1,7 bar
Forpære: 12 V-35 W
Bagpære: 12 V-5 W
Stoplyspære: 12 V-21 W
Pære til nummerplade:
Blinklyspære: 12 V-10 W
Instrumentpære: 12 V-1,2 W
Batteri: YB4LB, 12 V-4 A
Sikring: 7,5 A                   
 

 

Motor:
Motoren på en Zip har kun et problem. Blæseren køler motoren så godt, at hvis man kører meget med lav fart (under 40 km/t og bykørsel) om vinteren kan man risikere at motoren bliver så nedkølet, at chokeren slår til og motoren begynder at firetakte og mister accelerationsevnen.
Dette problem er meget tydeligt, hvis man har tunet knallerten. En Zip er en af de letteste 45'ere at tune, og man kan opnå meget gode resultater, fordi Zip'en er lille og let (70 kg). Så vidt jeg ved er en Zip den 45'er, som der findes mest tunudstyr til. Jeg har selv tunet min med udstødning, gearing og kaburator, så den nu render 75 km/t og stadig går på baghjulet ved kraftige accelerationer. Det er ellers ikke særlig tit, at tunede knallerter uden gear kan det.

Tunings dele.

www.protunahandel.de