AUDI 80 COMPETITION ! |
Audi 80 Competition er bygget op med samme karos som en Audi S2 sedan, + spoiler pĺ bag klappen.
men med en 2,0 16V motor pĺ 140 Hk.
I racer versionen var det en 2.0 16V men med 272 Hk.
I 1994 sćtter Audi sport sat sig fast i motorsporten med sin entre i 2 liter klassen.
Frank Biela mister sejren i STW med en smal margen. Men hans hold kammerat Emanuele Pirro
har mere held og kan
udnćve sig selv til racerkřre-mester med sin Audi Competition ved
mesterskabet i Italien i 1994.
Audi's mandskab tager igen i 1995 en kvinde med, den Italienske křrer
Tamara Vidali.
I 1995 og for anden gang, vinder Emanuele Pirro det Italienske mesterskab med en Audi 80 Competition i
supertouring-kladssen. Sĺledes etableres en ny rekort ved at udnćvntes vinderen af 11 ud af 20 lřb.
Det er ogsĺ ĺret for en stor triumf af Frank Biela der ogsĺ křre for Audi: som vinder af ( verdensfinalerne af en slags )
pĺ banen Paul Ricard i det sydfranske, udnćvntes han til verdens super křrere, men forsat pĺ
andenpladsen i den overordnede klassifikation efter Emanuele Pirro.
Diverse foto af gade bilen.
Italieneren Emanulle Pirro har křrt i sin Audi 80 Competition
i 1994 og 1995 i det Italienske turing car det sĺkaldte ITC.
Hvor han vant mange af lřbene og blev Italiensk mester.
I dag křre han stadig vćk for Audi i en A4 og han křre ogsĺ med pĺ Le Mans
og var med til at vine sammen med Tom Kristensen i en Audi R8.
I dag er Emanulle Pirros gamle bil i Sverige, hos
Olle Arnessons som har bygget den om til Rallycrosscar.
Motoren er speciel bygget til Rallycross, med KKK Turbo, intercooler, třr sump,
kompression 8,7:1 effekt 530 Hk og 725 Nm. Motoren er flyttet lćnger til bage i bilen. Se mere pĺ hans hjemmeside.