Min gamle AUDI 80


Opdateret 2001-12-29
Karos :
Front kofanger : Audi Coupe 89' m. fræset 2 spor i under del. ( look S2 )
Forklap : Audi 80 B4 1992-95. med Kamei front gitter.
Forlygter : Audi 80 B4 1992-95
Sænket med Pro Resing fejder og dobbelt virkende gasdæmper 40 / 60 mm.
Bremser for: EBC Kevlar
Indfavet kofanger, dørhåndtag og spejle.
B4 logo ringe på bagklap.

Motor :
Blokken er fra en Rally Golf der er boret op til 1825 cm3. Krumtap og 12/1 Compertions stempler er afvejet og afbalanceret.
Topstykket er fra en Golf Cabrio 1990 m. indsprøjtning ( 98 Hk med kat. og uden 112 Hk. )
der er blevet port magtet i indsugnings og udstødnings manifold.
Tændspole : Mallery med 50'000 Volt og med olie køler i .
Varme skjold i mellem udstødning og indsugnings manifolder.
Luftfilter kassen er mumificeret med 3 X ø 50 mm. koldt luft slanger. og KN filter, Power rohr i el-poleret rustfrit.
2,5" Sport udstødning hele vejen. Olie køler med termostat.


Effekt / præstation !
124,27 HK. v. 5420 omdr. 171,4 Nm. v. 3910 omdr. 7,84 Kg/Hk
0 - 100 Km/t = 8,97 Sek. ( med Hollywod dæk. ) Top fart 220 Km/t. 402 m = 16,76 Sek. 141,5 Km/t.
100 - 0 km/t = 51 Meter. 1,2 G. påvirkning ved nedbremsning.

Målinger er fortaget med min G-TECH PRO.



Kabine :
Aluminium Knapper til ventilationen. Alu Håndbremse greb.
Gear knup i marhonitræ / alu. og rundtom gearstang, og blå læder pose.




Monterings vejledninger ! :-)

På Audi 80 B3 1987 - 1992 :



Front klap fra Audi 80 B4 1992 - 1994

Forklappen passer på med små ændringer.

Med B3 lygter : Fil eventuelt de 4 holder i hængslserne lidt op i længde retningen så klappen kan komme lidt længer frem
da klappen sider helt op af lygterne og sider lidt ind over lygterne, Men det KAN sagtens lade sig gøre at køre med.
Den lange Liste under lygten bruges. NB. Luk kalpen stelle og roligt.
Der er ikke plads til gummilisten, der er monteret på klapper ( det stykke det går ned langs lygte glasset. )

Med B4 lygter : Er der ingen problem, med afstanden til lygterne. Eller gummilister.
Listen under lygten kan man bruge både den " gamle ( B3 ) " og den korte fra B4.

De 2 låse beslag er de samme.
B3 Stormkrogen kan bruges. Med "originalt" gitter skal man løfte lidt i klappen og stikke hånden op og skubbe på stormkrogen.
Med Kamei Stålgitter kan man stikke en finger ind gennem hullet og åbner.
Eller hele låseopstillingen + stormkrog kan byttes fra modellen B4.

Lygter fra B4 : Lygterne passer næsten, de to skruer nedenunder og den yderste foroven passer lige i.
Den inderste foroven skal hullet flyttes lidt.
El stikket passer ikke det skal laves om.
Det hvide blinklys passer.


Kofanger fra Coupé / Cab. :
Der skal skæres lidt af beslagene + i kofangerens firkantet holder hvor beslagene skal side.
Da kofangeren skal lidt længer ind. I skærmkandten passer kun det øverste hul, der kan sagtens laves et mere længer nede.




Basis bil: Audi 80 1,8S 1987 !
Motor NE. 1781 cm3.
90 Hk. v. 5200 omdr. - Max 153 Nm.
10-1 Stempler, - 975 Kg. - 10,83 Kg./HK.
0-100 KM/T= 11,50 Sek. - 180 KM/T.
Ny pris i 87' 217'665 Kr.


Udklip fra :

Min 80ér i bilmarkedet.   257 KB = 44 Sek.


Mail me